Försäkringskassan söker personal till att sköta stupstocken?
Försäkringskassan behöver mera personal för att “minska sjukskrivningstalen” och annonserar därför.
Taskigt formulerat eller är det så att intentionen att utförsäkra lyser igenom?
Försäkringskassan behöver mera personal för att “minska sjukskrivningstalen” och annonserar därför.
Taskigt formulerat eller är det så att intentionen att utförsäkra lyser igenom?
När ett barn fyller 18 år (eller 21) räknas det som inneboende. Bostadsbidraget försvinner och halva bostadstillägget likaså. Enda sättet för en sjuk förälder är att slänga ut sitt barn på gatan. Då får föräldern mer i inkomst och mindre omkostnader.
Att drabbas av sjukdom eller skada kan bli så mycket allvarligare än att just bara vara sjuk eller skadad. Men ska det behöva vara så? Är det rätt? Vilka följder kan det få? Ja, du kan tvingas sälja familjens hus. Häromdagen läste jag om en kvinna som städat och fejat sitt hus. Inte för sin egen skull, det var… Läs mer →
Nu har det hänt igen. Jag är sjukpensionär, dvs har sjukersättning sedan snart ett år och dessförinnan sju år som sjukskriven och haft en jävulsk kamp i sjukförsäkringssystemet som stark bidragit till att jag tillslut blev sjukpensionär, tveklöst. Då och då får man kommentarer likt denna: ”När ska du börja jobba igen då?” Att det ska vara sååå svårt… Läs mer →
Vi kan nu stolt presentera ett historiskt samarbete mellan en “ältarsajt för sjuka” och två myndigheter!!